Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, a także wspieranie mocnych stron uczniów (§29.1).
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym poszczególnych uczniów (§29.2).
Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych.
Wspieranie wychowawców, nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Udzielanie uczniom porad i konsultacji.
Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych.
Podejmowanie działań wychowawczych oraz profilaktycznych wynikających z Programu Wychowawczego szkoły i Programu Profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Współpraca z organizacjami oraz instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania uczniów
DROGI UCZNIU/UCZENNICO!!!
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA GDY:
Nie radzisz sobie z nauką,
Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
Nie potrafisz porozumieć się z zespołem klasowym lub nauczycielem,
Masz kłopoty w domu i chcesz o tym porozmawiać,
A może chcesz podzielić się z nami swoją radością i sukcesem?
Chcesz pomóc innym i nie wiesz jak tego dokonać?
Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się pochwalić?